Edukacja inaczej
Dzisiejszy dzień wypełniony był aktywnością sportową i pasją zawodową. Uczniowie wszystkich branż mogli uczestniczyć w interesujących warsztatach.
W szkole odbył się emocjonujący mecz siatkówki, w którym naprzeciwko stanęły dwie drużyny - nauczycieli i uczniów. Zacięta rywalizacja przebiegała w duchu fair play i dobrej zabawy. Uczniowie wykazali się zwinnością, energią i zaangażowaniem sportowym, natomiast nauczyciele pokazali doświadczenie i opanowanie. Z emocjonującej walki uczniowie wyszli zwycięsko pokazując, że lekcje wychowania fizycznego się opłacają! Mecz pokazał, że sport to nie tylko rywalizacja, ale doskonały sposób na budowanie relacji.
Młodzież klas weterynaryjnych uczestniczyła w lekcji terenowej w stadninie koni, gdzie mieli okazję poznać zasady pielęgnacji i hodowli koni. Dowiedzieli się jak wygląda codzienna praca w stadninie, jakie są potrzeby tych zwierząt oraz jak ważną rolę pełnią w życiu człowieka. Zajęcia były wzbogacone o bezpośredni kontakt ze zwierzętami, co wzbudziło duże zainteresowanie wśród uczniów.
Uczniowie klas gastronomicznych wzięli udział w warsztatach sommelierskich, podczas których poznali podstawy serwowania napojów, techniki degustacyjne oraz zasady łączenia smaków. Dodatkowo zapoznali się z obsługą urządzenia Pacojet, wykorzystywanego w nowoczesnej gastronomii do przygotowywania musów, lodów i puree o wyjątkowo gładkiej konsystencji. Zajęcia były okazją do rozwijania umiejętności praktycznych oraz pogłębiania wiedzy kulinarnej. Lody okazały się pyszne.
Odbyła się również debata oksfordzka pod hasłem „Przyszłość Unii Europejskiej. Perspektywy rozwoju. Głos pokolenia Z i Alfa”. Uczniowie wcielili się w rolę młodych obywateli Europy, którzy aktywnie uczestniczą w dyskusji o przyszłości kontynentu. Drużyny stron debaty prezentowały swoje wizje rozwoju Unii, poruszając tematy takie jak: bezpieczeństwo, prawa młodzieży i innowacje technologiczne. Wydarzenie pokazało, że młodzież nie tylko interesuje się przyszłością Europy, ale także chce brać udział w jej kształtowaniu.
Na kolejnych warsztatach uczniowie poznali znaczenie wody dla życia na Ziemi. Omawiali obieg wody w przyrodzie, jej rolę w ekosystemach, a także wpływ na klimat i organizmy żywe. Aktywnie uczestniczyli w pracach zespołowych, rozwijając świadomość ekologiczną. Młodzież klas architektury krajobrazu odbyła terenową lekcję w parku miejskim. Rozpoznawali gatunki drzew, krzewów i roślin ozdobnych, a także analizowali funkcjonalność i estetykę obiektów takich jak ławki, altany czy oświetlenie. Zajęcia rozwijały umiejętność obserwacji, analizy przestrzeni oraz kształtowanie świadomości estetycznej w projektowaniu zieleni miejskiej.
Uczniowie klas rolniczych uczestniczyli w lekcji poświęconej zastosowaniu dronów w nowoczesnym rolnictwie. Poznali możliwość zastosowania tych urządzeń m.in. do monitorowania upraw, analizy gleby, precyzyjnego nawożenia i ochrony roślin. Ponadto uczestniczyli w lekcji terenowej dotyczącej nowoczesnych technologii w uprawie rzepaku i zbóż.
Klasy RT zapoznały się z tematyką odnawialnych źródeł energii ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnych systemów grzewczych takich jak ogrzewanie podłogowe. Omówiono zasady działania tego rozwiązania, jego ekologiczne zalety oraz efektywność energetyczną.
To był intensywny, ale bardzo ciekawy czas – pełen nowych doświadczeń, wyzwań i praktycznych umiejętności. Uczniowie mieli okazję sprawdzić się w różnych sytuacjach i przede wszystkim dowiedzieć się, że nauka może być ciekawa i przydatna. Z niecierpliwością czekamy na kolejny taki dzień.